Sneller en makkelijker een aanvraag doen bij de gemeente
De gemeente maakt het aanvragen van een aantal diensten via de website makkelijker. U kunt uw aanvragen en wijzigingen sneller regelen. Als eerste kan dit met de aanvraag voor Geheimhouding van persoonsgegevens.
Verbeteringen in de techniek maken de manier van aanvragen makkelijker en sneller. U bent straks in een paar stappen klaar. Uw gegevens komen meteen bij de juiste afdeling en medewerkers. Daardoor kan de gemeente uw aanvraag sneller en makkelijker verwerken.
Hoe het werkt
U kunt uw aanvraag of wijziging in 5 stappen doorgeven:
1. Kies uw aanvraag of wijziging
Op de website kiest u uw aanvraag of wijziging. Op die pagina klikt u op de groene knop (digitaal aanvragen).
2. Log in met uw DigiD
U krijgt de vraag om in te loggen met uw DigiD. Na het inloggen komt u vanzelf op de pagina waar u uw aanvraag kunt doen.
3. Contactgegevens invullen
Op deze pagina ziet u de gegevens zoals die nu bekend zijn. Vul uw e-mailadres en telefoonnummer in zodat de gemeente u kan informeren. Klik op ‘volgende’.
4. Aanvragen, controleren en versturen
U ziet in het volgende scherm uw huidige gegevens en uw wijziging. Controleer alles goed en vink het vakje aan waarmee u dit bevestigt. Klik op versturen.
5. Bewijs opslaan en uitloggen
Als uw aanvraag is verstuurd kunt u deze opslaan als pdf-bestand, zodat u altijd een bewijs heeft. Hierna kunt u uitloggen.
De gemeente verwerkt uw aanvraag en u krijgt een e-mail wanneer dit is gebeurd.
Zie ook: Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen