Storing verkeerslicht melden

Ziet u een verkeerslicht dat is beschadigd of niet werkt zoals het hoort te werken, meld dit dan bij de gemeente.

Bij de melding heeft de gemeente de volgende informatie van u nodig:

  • uw naam, adres, e-mail en telefoonnummer
  • een omschrijving van de storing
  • het nummer dat op het verkeerslicht staat. Dit nummer vindt u onder het groene licht. Bij de voetgangers- en fietslichten staat het nummer vaak op de zijkant van de paal.
  • als u het nummer niet weet: een nauwkeurige beschrijving van de locatie van het verkeerslicht

Gebruik voor de melding het online formulier.

Kapotte verkeerslichten worden binnen 5 werkdagen gerepareerd. Bij moeilijke storingen of als de verkeerslichten vervangen moeten worden kan het langer duren.

  • Staan er ook verkeerslichten voor ander verkeer (bijvoorbeeld auto’s of fietsers) bij het kruispunt? Dan kunt u een storing van de waarschuwingslichten voor trams melden bij de gemeente.
  • Staan er geen andere verkeerslichten in de buurt van de waarschuwingslichten? Meld dan een storing bij de HTM. Dit kan bij de HTM-consumentenlijn op 0900 – 486 46 36.
  • Komt er bij de gemeente een melding die voor de HTM is? Dan krijgt u antwoord van de HTM.

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070